Biuro Obsługi Interesantów

Biuro Obsługi Interesantów

Dane kontaktowe:

ul. Grunwaldzka 2
74 – 100 Gryfino
pokój nr 6, parter

 

 

Biuro Podawcze

91-42-00-306

Punkt Informacyjny

91-42-00-307

godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 8:00- 15:00

Dodatkowo w każdy poniedziałek w godz. 15:30-18:00 pełnione są dyżury w sekretariatach wydziałów.

Interesanci z V Wydziału Ksiąg Wieczystych obsługiwani są w Biurze Podawczym V Wydziału Ksiąg Wieczystych przy ul. Grunwaldzkiej 8 - pok. 106 - I piętro.

 

Punkt Informacyjny Sądu Rejonowego w Gryfinie usytuowany jest na parterze (pokój nr 6) w budynku przy ul. Grunwaldzkiej 2. Kontakt z Punktem Informacyjnym można uzyskać pod numerem telefonu 91-42-00-307 oraz e-mailem: informacja@gryfino.sr.gov.pl

 

Punkt Informacyjny Sądu Rejonowego w Gryfinie został utworzony w celu zapewnienia wstępnej obsługi stron w Sądzie oraz ułatwienia w uzyskaniu niezbędnych informacji dotyczących postępowania sądowego, rozkładu sal rozpraw i sekretariatów oraz o zakresie ich działania. Jest on połączony z Biurem Podawczym Sądu Rejonowego w Gryfinie, co umożliwia także wstępną kontrolę składanych pism procesowych, np. czy są podpisane, czy dołączono odpowiednią liczbę odpisów, czy zawierają wymagane dla danej sprawy załączniki.

Zadaniami punktu informacyjnego jest:

  1. Informowanie o funkcjonujących wydziałach Sądu Rejonowego w Gryfinie oraz o zakresie ich działania,
  2. Informowanie o lokalizacji wydziałów i ich sekretariatów, a także podawanie numerów telefonów do wydziałów i godzin ich pracy,
  3. wskazywanie właściwości sądów wszystkich instancji,
  4. udostępnianie list biegłych sądowych, kancelarii adwokackich, radców prawnych, notarialnych i komorniczych, tłumaczy przysięgłych oraz lekarzy sądowych uprawnionych do usprawiedliwiania nieobecności i informowanie o zasadach usprawiedliwiania nieobecności,
  5. informowanie o sposobach wszczęcia postępowania i podstawowych dokumentach, które trzeba złożyć w sprawie, dystrybucja formularzy urzędowych np. w postępowaniu cywilnym uproszczonym,
  6. udostępnianie wzorów pism sądowych np. pozwów, wniosków w najbardziej typowych kategoriach spraw,
  7. informowanie o wysokości kosztów i opłat sądowych oraz o sposobie ich uiszczeniawraz z podaniem konta sądu,
  8. informowanie o możliwości i sposobie ubiegania się o pomoc sądową,
  9. informowanie o terminach i miejscach rozpraw, o zakończeniu sprawy oraz czy wyznaczono posiedzenia,
  10. informowanie o rodzajach środków odwoławczych, terminach ich wniesienia i procedurze z tym związanej,
  11. kierowanie do właściwych sal rozpraw.